CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 31, 2007

...Sambungan ( 3 )....

2nd Day of Munazarah :

3.00 a.m , aku terbangun dari tidur sebab panas sangat , tak selesa. Maklumlah malamnya belum mands.. heh, hran tol aku, sapa pulak yang tutup air-con.Aku tros bangun pi mandi. Ynag lain masih tidur. Aku pun lepas mandi join diorang skali.. pukul 6.00 a.m, aku nampak kak huda n kak sri tengah duduk kat meja blaja . Dorang kejot aku suruh bangun, aku tanak , aku cakap kalau dorang da dapat mawqif baru kejot.. hehe.. confirm dorang PENG punya tyme tuh.. :P , last2 aku bangun kol 6.30 . Walaupun aku bangun lambat.. macam biaselah aku tetap siap first.


Bila semua da siap, kita pun turun makan. Wallahi aku betol2 takde selera nak makan tapi kalau tak makan takde energy pulak.Menu sarapan hari tu.. nasi lemak. Aku n hannah makan x habis.Time tu aku rasa macam nak muntah , tak tau lah knape? .Pukul 7.50, kita semua cepat2 naik bus.. hehe.. this tyme tak sama bus ngan UIA tapi sama bus ngan joned. Tyme ni, semua orang da tawakkal . Kita datang tu lillah, dah tak fikir menang lagik sebab dah takut nak mengharap.

Munazarah keempat :

First match untuk hari ni kita kena lawan UITM. Waktu tu ranking kita boleh tahan low ah , num 13. Alhamdulillah, kita dapat topic best jugak ah ' atta'liim al-jami'iy al-mukhtalath afdhal ' . Waktu tu kecoh sikit, aku jadi wazirud difa' for hukumah beh aku tk sengaja stare si waziruddifa' mu'aradhah, dektu pun kuat stare org ! ceh.. konon strategy lah kan ... hampeh!


First speaker die boleh tahan best ah, second speaker die hancur sikit, tapi nampak macam baik, kesian pulak! Bila kak sri tengah hujjah, adeke patut si 3rd speaker die kata kalau kita cakap blaja campur bagus, then apsal tyme bahas kitorang sume pompan, tak campur... Kak sri katalah, tp kat madrasah kita campur , beh dia boleh mintak dalil summore!.. kak sri dengan segala confident ajak die pi sg! lantak dialah, yang penting kita menang! hehe... lepas match ni, ranking kita naik num 11.


Munazarah kelima :

Kita kena lawan UPM ( uni putra malaysia). topik nya : 'intiqalul 'awashimul qadiimah ila mudunin jadiidah dhraruriy' .Tyme kita nak turun, Hannah bilang aku,dia cakap 'eh ini lah UPM', aku cakaplah kat dia,taklah ini ustad2 dia.. rupa2nya yang aku sangkakan pakcik2 dan ustaz2 pembimbing tu adalah 'debators' . Tak mati tercengan kat situ! sabar aja! time tu aku dah malas nak layan cakap sesapa, even when hannah cakap kat kita,one of the debators kata ,kitorang ni laisal musykilah, aku dah tak ada apa2 perasaan lagik. Bila kita bahas dengan diorang, dahlah kita kecik2 cute2, da macam bapak marah anak. Suara diorang pulak satu2 berderau darah kitorang dgr. Aku paling legend ah.. irtijali tros , hembus jek selagi boleh hembus, 1st time tau.. sal kita tukar strategy.. aku tukar tempat ngan kak sri .Akhirnya kitorang menang.Happy sgt2! sampai nangis2 pelok2. paling best, one of the judges , pensyarah UIA , dia puji2 kita. Baik ah. Lepas menang jek tros lari pi dewan, ranking kita num 9.Lepas tu kita dapat tahu yang kita kene lawan SWING kuim lagik !


Munazarah ke-enam :

Waktu tu, masing2 dah penat. Tinggal satu topic jek lagik. haiz.. topic ' al'aamalul hurr afdhal minal'amal fil hukumah' punyalah boring! Since kita dah tahu kelemahan diorang, semua macam tak gabra sangat lah . Yang paling aku tak suka, aku kene pakai text orang lain. Aku bab kene hafal text ni lemah sikit, aku lebih rela spontan daripada kene pakai text .Tapi tyme tu masing2 dah penat! lantaklah, tgk text pun tgk lah .


Alhamdulillah, kita menang.Kita keluar bilik untuk tunggu keputusan alj. Sebelum keluar pengadil ni dari malaysia cakap kat kitorang sambil senyum, dia kata ' mabruk..,lughatukunna saliimah ' Kita pun paham tak paham hentam syukran jeklah.

Bila dapat tau alj tak menang,kita tros jumpa ust jum'ah. Lepas dah dapat kata2 perangsang darinya, kita jumpa ust mus n ust sufendi.Diorang kata kita dapat masuk suku akhir. Habis jek hari ketiga ni, dalam otak tros kosong . tak fikir pasal besok pun. Walaupun tiga2 perlawanan tu kita menang, kalau diberi peluang untuk teruskan atau balik, aku pilih nak balik.haiz, balik jek.. tros kita lepak ! sampai malam. Aku dah tol2 penat. Bila semua kumpul kat bawah untuk discussion, aku da ngantok giler! aku dah takleh angkat . jam da kol 11 malam. last2 kak sri suro aku n huda pi tido dulu , naik jek katil, aku tros lelap habis! that's e end of day 3.

baju kolor : blue

2 comments:

Amndn said...

apa yg berlaku kat negeri sembilan tu kalo diceritakan berulangkali pun tak bosan eh.. tak tau pulak yg koang pun ada kes tido tak nak bincang sume... ahah. Aljunied nye story koang tak pernah tau eh.. tapi walau apa pun pengalaman tu tak boleh dibeli dgn apa cara skali pun... mmg kita berlapan mewakili Singapura amat bertuah... maseh ada sambungan lagi kan?? eheh n ni spelling btol nye : Ustaz Goumaa bukan Jum'ah.. ok. juz dropping by....

Fathiah said...

yup... very true.. takleh lupa ah.. mesti kalau teringat,akan tersenyum sendiri.. tgk perangai masing2 yg tk pernah nampak.. lagik2 kitorang nih.. drpd tk kenal ntah mcmna kat negri org plak tuh, kita ley rapat.anw, crite lah apa yg terjadi ngan alj nye team.. nk jugak tau..hee