CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 9, 2010

.....Episod 223..... - Pandanglah aku ya Tawwab -




" Ya tawwab~ tub 'alaina... ya tawwab tub 'alaina... warhamna wanzur ilaina.. warhamna wanzur ilaina ~ " ... terdengar bergetar suara abah mengalunkan qasidah ni selesai solat terawih terakhir semalam .... airmata ini tak mampu aku tahan lagi ...

sebulan ramadhan .... hanya beberapa hari sahaja yang benar2 aku ramadhankan .... itupun kerana peruntukkan free time yang aku ada aku gunakan betol2 ..... minggu pertama... itu ramadhan paling best... berkobar2 semangat aku sepertimana berkobar2nya semangat para atlit kat yog nak menang pingat emas... masuk minggu kedua... niat nak menang pingt emas aku turunkan sket jadi pingt perak~pingt gangsa pon oke gak ... masok minggu ketiga tetiba kepala otak aku reformat snirik .... jadual 10 pagi sampai 6 ptg mengajar kat sekolah rendah sepenuh masa memang melelahkan aku~ haiz... niat nak buat persiapan awal raya tk kesampaian .... Maka... minggu keempat... korang tau2 la snirik .... virus bersengkang mata yang melanda masyarakat kita time2 nak raya tu terjangkit jugak kat aku ..... oleh kerana itu , aku rasa aku adalah orang yang paling rugiiiiiiiiiiii sekali ramadhan kali ni~ ;'(

Ya , aku memang rindukan mesir . Tapi aku lebih rindukan masa2 yang aku habiskan bersama keluarga . Semakin dekat hari kepulangan ke mesir... semakin aku takut... takut kalau tak dapat nak control rasa rindu tu nanti... Takut perasaan2 tk best yg ada sepanjang dua tahun lalu kembali lagi... untuk dua org kawan yang akan berangkat ke madinah tk lama lagi.... terima kasih banyak2 sebab sentiasa ada untuk dengarkan 'jeritan' emosi aku . Aku akan rindu gelak ketawa dengan korg.... ++time spent dengan classmate sume.... Jazakumullah ...

Rutin bersembang dengan mak hampir setiap hari kat dapur aku resume asap bila sampai sg kemaren . Sebulan setengah dah berlalu .... banyak yang aku belajar dari mak.... apa pun ,yang penting.... nak berjaya kena sabar kan .... takpelaaa sabaar .... walaupun perkataan sabar tu sama ertinya dengan airmata kalau ikot kamus idup aku ... untuk satu kejayaan ianya perlu dilaksanakan ..... :)

Pandanglah aku ya tawwab .... aku hanya seorang hamba yang sentiasa lupa mensyukuri nikmatmu

Pandanglah aku ya tawwab.... aku hanya seorang hamba yang cuma mampu mengemis untuk meraih cintamu



3 comments:

Anonymous said...

yah...aku bace post ko berkali2...boring2 aku bace ko nye post utk menghiburkn hati ku yg gundah gelana..ewah word aku ni mr bombastic...sejak semenjak ni aku tgh down ckit...ko nye post buat aku ktawe, senyum n nak nanges pon ade...tp tk nanges k...anw yah,aku rindu korg sume!!take care...n doakan aku ye...

-Syauqi

Fathiah said...

ko knp ? ko tulis mcm gini.. ko buat aku nangis kaayy~~~ ... ko sedih2 ko post laa kat blog ko~ .. nnti kita baca.... anw , so far blog aku sedey sin.. bile masa plak kelakar ... ko yg kelakar wakaka.. huhu .... tkmo sedey2.. kalo ko sedey aku apa lagi~ :')

Anonymous said...

I'll be making my new blog...tumblr so tak faham!!!I'll be using back blogger...for the tym being takde internet so cannot update horh!!!