CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 10, 2009

......Episod 183..... - The Answer -



" Baik, apa kata kakak ajela, mana yang baik mak ikut aje,mak dgn aba cuma doakan mana yang terbaik pada kakak supaya kakak senang dengan pilihan kakak" Mesej dr mak ni macam kasi greenlight kan , tapi aku rasa macam mak lebih senang dengan jawapan pertama mak.... huhu :S , takpelah ... mudah2an Allah tenangkan hati mak n aku dgn keputusan ni~

Aku dah tinggalkan madrasah khutut babusya'riah yang bertahun aku teringin gile nak masuk , bila dah dapat ni aku buat keputusan untuk berhenti .. .. aku teruskan perjuangan khat aku kat markaz ta'lim khat hussin ... takpelah kan yang penting aku tk berhenti sepenuhnya ... masih ada wadah aku tahsin kan khat aku ni ....

Aku akan kembali ke pangkuan masyayikh tk lama lagi , setelah lama aku tinggalkan semata2 untuk khat .... alhamdulillah .... mudah2an ini yang terbaik untuk aku ....

Rasa sedih gileeeeeee tinggalkan babusya'riah masih ada k ...dua bulan aku bersusah payah turun naik wizarah , n macam2 benda aku tempuh utk masuk , hampir tiap2 hari balik kelas aku nanges .... 3 tahun aku tunggu ..... akhirnya .... aku buat satu keputusan yang mak aku rasa kesian kot kat aku sbb dah penat sgt urus benda2.... tp nak buat cmana... Cinta tak boleh dipaksa kan... heee

Dua markaz~ dua hadaf yang berbeza~ dua pengurusan yang berbeza~ dua cara yang berbeza~ dua fikrah yang berbeza~dua akhlak yang berbeza~ ... dua pendekatan yang berbeza... senang cite semuanya berbeza.. yang sama adalah keputusan aku untuk belajar khat ... tapi aku pilih markaz khat husin~ ... aku pilih sistem talaqqi daripada cert yng diiktiraf kerajaan mesir .. mesti ada yang nak kata bodoh kan keputusan ni ... tp aku rasa kalau quran la hadafnya ... dah tiba masanya aku berenti belajar untuk dapatkan syahadah ... cukuplah cert azhar ni ... kalau seni pun aku amek untuk cert ... malu aku kat khattat lama2...

Ada yang kata..." kan senang ... kalau ada cert senang dapat kerja " aku pun mula2 pikir benda yang sama... tapi tengat cakap abah " jangan pikir nak balik nanti kerja apa ... rezeki itu urusan Allah bukan urusan kita , sekarang ni belajar je " - waktu aku runsing sebab takot perlu tinggalkan masyayikh utk khat ni teringat kata Aidah ( kawan ngaji ngan syeikh ahmad ) " Awak .. fikirla betol2... balik nnti nak kasi kat masyarakat khat ke fiqh ... " jawapan aku waktu tu.. " Kasi kt tgk dulu eh wak keadaan die macamana " ... sekarang ni aku tak sabar nak pegi mejid azhar nak jumpa aida n kawan2 lain n nak peluk dorg kuat2... nak kata kat diorg aku akan teruskan ngaji ngan diorg... :') , i am hoping very badly that this will b the best for me...

p/s : i will be missing u madrasah khalil agha

1 comments:

Anonymous said...

http://lumerkoz.edu Incredible site!, http://malgorz.com/members/Buy-Augmentin.aspx shaun mammal http://community.goldenfoot.com/profile/Sibutramine bhead valuesmaria http://www.comicspace.com/celexa/ watanabe http://talkingaboutwindows.com/members/Buy-Clarinex/default.aspx adds http://soundcloud.com/arimidex ambon remington