CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, March 2, 2007

....Episod 19.... - Sesalanku -



Bismillahirrahmaanirrahiim
Allahumma Solli 'ala Sayyidina Muhammad

Hari ini dan pagi ini.. genap 2 minggu aku tak hadir ke tahfiz.. ya rabbi, kenapa dengan aku ni??!! apa yang aku sibukkan sangat hingga kitabmu ku lupakan. :'( ... Allahu kareem Allahu raheem :'( :'(

Berat rasanya perasaan ku ketika ini, ikutkan hati aku ingin hentikan segala kegiatan yang ada!! Apa yang lebih penting dari Al-Quran??!!! tentu sekali tak ada kan... aku tau priority waktuku, harus wajib mesti aku berikan pada Al-Quran.. tapi nampaknya aku gagal melakukannya .

4 bulan telah berlalu semenjak aku langkahkan kakiku keluar dari sekolah . Ilahi rabbi, boleh dikira dengan jari berapa kali aku hadir untuk tasmi' hafalan.. !! Tasmi' yang baru bukan suatu kemestian, tapi yang aku kesalkan... kenapa kenapa kenapa kenapa aku tak dapat luangkan masaku untuk muraja'ah...!!! Mana pergi semangat ku?? mana pergi semangat perjuanganku?? mana pergi segala yang telah aku ikrarkan di bibir ini untuk menjaga hafalanku?? mana pergi semua itu ya Rabbi ya Rasulallah..!~~

Sesalanku dan sesalanku akan terus dan terus ada dalam hati, selagi aku tak dapat merubah diri... hanya Allah yang tahu betapa kesalnya aku ... betapa pilu dan sengsaranya jiwaku menahan segala rasa....

Mujahadah! itulah kalimah yang sesuai untuk aku... tapi bukan mudah...bukan senang..~ lidah tak bertulang , mengungkapnya satu kebiasaan tapi melakukannya??? biarlah iman yang ada menentukan... pun begitu , al-iman yaziid wa yanqush, semangat ku kadangkala turun dan naik ... pada hamlatul qur'an yang ada, nasihatilah aku!! nasihatilah aku!! nasihatilah aku!! ...


Radhiitu billahi rabban wa bilislami diinan wa bimuhammadin nabiyyan wa rasuulaan

Ya Rasulallah khuz biaidiina :'(

2 comments:

hulaimah said...

Assalamualaikum..

berkenaan dgn sms anti tu...Insya Allah,sblm dtg kesini..list apa2 yg anti nak blajar ato baca kitab.InsyA Allah,Ada saja lorong yg Allah sediakan utknya.ana ingat lagi zah fatima kata:'kat sana(mesr) niat je nak belajar apa,nanti Allah temukan lorong2 tu'.Dan ia benar2 berlaku.Bile sudah ditemukan tu..boleh menangis dibuatnya...krn begitu cepat Dia mengabulkan hajat2 tika dlm menuntut ilmu ni.

pasal Quran pula...Utk mendapatkan mutiara,mesti byk yg perlu dikorbankan,betul tak??Begitu jgk dgn Quran.Sambung lagi Insya Allah..hehe

Adrian said...

walupon anda berada di eskimo yang penuh dengan penguin yang wat hal masing-masing..jadi hijrahkan jiwa anda terutamanya.dental logo