CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 7, 2012

....Episod 255..... - Kisah cinta sejati ... -


Mereka sentiasa bersama.... marah bersama ... tenang juga bersama.... sakit bersama ..... tp sekarang... Mudir pergi dulu .. meninggalkan ustzah hamiah ... pergi menghadap ilahi , bertemu pemilik cinta sejati ... Menempah dahulu tempat untuk mereka bersama nanti di syurga .

Gambar ini membuatkan saya tak henti mengalirkan airmata . Saya menjadi manusia kerana usaha mereka membina madrasah ini . Sewaktu kemasukan darjah satu , saya ditolak oleh madrasah al-maarif , dan madrasah ini membuka tangannya menerima saya . Ketika saya tekad untuk tinggalkan tempat ini dan ke madrasah al junied utk pre u , saya ditolak sekali lagi , dan madrasah ini masih lagi membuka pintunya untuk saya , ketika saya merasa kalau kekalnya sy di sini akan membantutkan pergerakan dan kemahiran berbahasa arab saya , Asatizah dan mudir memberikan kepercayaan yang bulat pada kekuatan bahasa arab saya dan memilih saya mewakili sekolah dan negara utk program2 yg berkaitan dengan bahasa arab . Saya adalah antara hasil cinta mereka pada Allah dan Rasulnya .

Mudir pernah kata .. " kita tak ada keluaran yang ambil kuliah b.arab , ana suka kalau antum amek bahasa arab , boleh gantikan ust2 yg ada " itu kata mudir 3 tahun lepas.. waktu itu saya tekad kalau saya akan buat mudir rasa bangga dengan saya . Saya tanamkan rasa cinta pada bahasa arab sedalam yang mungkin . Tapi saya tak sempat nak bagitau mudir saya sedang berjalan... dan akan berlari sebentar lagi untuk perjuangan ini . saya tak sempat ..

Kawan2 kata saya mudir's pet , kerana saya diberikan priviledge2 tertentu yang tak ada pada org lain waktu sekolah . Dan nama saya sentiasa di panggil utk ke idarah , ada sahaja tugas yang akan diberikan ... yg ada kaitan dengan b.arab dan sumbangan utk madrasah . Waktu sekolah dulu saya tak suka dengan perhatian yang diberikan pada saya , sehingga saya pernah beritahu ibu kalau saya mungkin tidak ingin mengajar di madrasah sendiri selesai pengajian.... kata ibu " tak kesian kat mudir ke ? dah berapa banyak peluang sekolah pagi kat kakak sampai kakak jadi bagus . " waktu itu saya sedar kalau saya sangat pentingkan diri sendiri .. Allahummarham dha'fana

Selepas itu , saya tak pernah tolak permintaan mudir. Kalau arahan atau permintaan itu datang dari mudir ,saya akan segera laksanakan atau saya akan kata YA , kerana belliau Ayah saya di madrasah itu .

Kullu nafsin zaiqatul maut . Setiap manusia ada ajalnya . Mudah2an keluarganya diberi ketabahan dan kekuatan untuk menempuh hari2 yang datang tanpa kehadirannya . dan semoga mudir tenang di sana . Setiap saat sewaktu nafasnya masih ada , fikirannya hanya pada madrasah madrasah dan madrasah ... sehingga madrasah wak tanjong al-islamiah terkenal dengan madrasah yang jarang diberikan cuti . waktu tu kami selalu kata pada org2 yg bertanya kenapa madrasah tak cuti , " mudir sayang sangat kat kitorg , dia tak boleh kalau tak dengar madrasah tu bising dengan suara kitorg.. " . 2 tahun lepas , sewaktu menziarahi mudir di hospital , mudir selalu meracau , waktu kami dtg , beliau suruh anak bongsunya beritahu kami sejarah pembangunan madrasah , katanya kami tanya tadi . padahal kami belum bercakap apa2 pun . yang hebatnya , walaupun dalam keadaan sedar tak sedar dengan keadaan dirinya , nama2 kami masih beliau ingat . Allah ...

Cinta mereka lillahi walirrasul.... kerana cinta itu mereka bina bangunan yang akhirnya menjadikan beratus orang lain merasakan cinta mereka dan sama2 mencintai Allah dan rasulnya . Semoga penduduk langit menerima rohnya dengan sorakan . Telah sampai kepada mereka seorang soleh yang sangat mendambakan pertemuan bersama kekasih2nya .

Allahummaghfir lahu wa'aafihi wa'fu anhu wa waasi' madkhalahu wa akrim nuzulahu , waghsilhu bima'ithalji wal bardi , wa naqqihu minadz dzunub wal khataya kama yunaqi thaubul abyadh minad danasi :'(

0 comments: