CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, October 13, 2010

...Episod 224.... - biarlah rahsia -




Mohammad (sa) said, "Smiling at others is charity, and a kind word is charity ." So, did we smile at anyone today? Did we say a nice word? Words are like fruit and the heart its roots. If the words are ripe, the heart is alright. But, if the words are rotten, the heart is ???? - this is one of the latest status from bo subaib webb's facebook. It reminds me of what dr.fadzilah kamsah said not long ago .. ' kalau seseorang yang suka mencarut dan kalau bercakap sangat laser lepastu kata mulut jek jahat tapi hati sy baik , orang itu menipu sebab kata2 adalah cermin hati ' .

okay , tu namanya pendahuluan tau hehe . blom masuk isi lagi.... hmm

Lagi 4 hari dan saya akan kembali memegang pensil dan kertas... hari2 saya akan menjadi sangat sibuk ... warna hitam akan jadi warna kegemaran ..... senyuman saya akan terlindung di balik tabir .... lidah saya akan kembali bertutur dengan bahasa mesir yang lembut tp menguji lenggok lidah dan tekak saya .... :)

Saya pernah berjanji kepada diri saya sendiri . Bila balik nanti , saya nak cerita semuanya kat mak .. apa yang saya alami . Apa yang buat jiwa saya sekental ini . Apa yang buat tindakan saya senekad ini .Terlalu banyak yang dah saya pendam dari mak. Tapi... sampai sekarang , saya masih tk mampu nak luahkan kat mak ... entah kenapa .. tak tau mana nak mula , atau saya sebenarnya tk ingin tunjukkan kat mak airmata saya . Ego kah saya ? saya masih lagi nak berselindung dari mereka ... saya masih nak sembunyikan kelemahan saya . Selama ni yang saya tunjukkan cuma kekuatan dan semangat yang tak pernah putus . Tapi saya betol2 nak mak tau apa jadi pada saya .... Walaupun semuanya dah berlalu ... dah tersimpan kemas dalam kotak hitam sejarah hidup saya , ia pernah menjadi satu janji... janji yang sy lafazkan dgn segala kesungguhan .

patut ke sy bagitau ? or should i just put on a tough act so tht she will not have much worries on me . haiz . skrg ni , waktu sy tulis entri ni , sy rasa... lebih baik mak tak tau ... sekurang2nya... kalau satu hari nanti , sy rasa sangat takut kalau apa yang pernah terjadi akan berulang lagi , mak tentu akan jadi org yang paling tinggi husnuzzon nya .... mak wil definitely be the one who will calm me down with her magical words ...

let it go fathiah ... free yourself from all worries... bcoz mak will never forget u in her prayers .. and maks prayers will definitely be answered by Allah the most gracious :)


( anak sapa tah ni ... pinjam gambar.. ' trying to make the impression a little cuter.. heheh )
anw , frens thought my dimples are cute... i told them this .. lesung pipit tu senanya cacat yang cantik ... go n find out y i have dimples.. some of them questioned , why they never realise it before.. i told them this... becoz i never really smile before... n now i smile all the time . n i just get to know something . ... it feels good when u smile... and smile when u know u r suppose to cry feels much much much more better than to curse n blame the world for what had happened ... smile do wonders ... it helps u create the perfect ambience for ur heart to breath when hiccups attacked . haiz apa laa yg aku merepek ni ~ ... ^_^

and i feel blessed ..... ... :) lillahi alf alhamd .

0 comments: