CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 9, 2009

....Episod 166.... Merindukan seorang murabbi ( 7 ) - Rindu




Bismillahil waduudul haliim

Saya sangat rindukan mak dan abah sekarang ni. Saya sangat rindukan kelas ust rohim. Saya sangat rindukan masa2 belajar bersama syeikh nur . Duduk belajar bersama ust rohim benar2 mengingatkan saya pada abah . Belajar tentang tasawwuf dan hakikatnya ... membuatkan saya tak sabar nak berkongsi ilmu dan informasi dengan abah . Kalau dulu , saya hanya mampu mendengar dan duduk diam bila abah terangkan tentang tasawwuf . Saya tak dapat nak cakap apa2 kerana kurang ilmu dan tak faham . Penerangan ust rohim selalu buat saya tersenyum . Cerita2 ust rohim juga selalu buat saya ketawa .. teringat cerita2 abah tentang indonesia .. Ramai yang pelik hatta ust rohim sendiri kalau saya sebenarnya dari singapura , kerana fasihnya bahasa indonesia saya .... jawapan saya simple jek .. keluarga saya berasal dari indonesia .. jadi mudah untuk saya tuturkan bahasa tu .. :)


Saya sangat rindukan kelas syeikh nur . Satu satunya kelas yang boleh membuat saya terlupa seketika.. sesungguhnya saya jauh dari keluarga ... Kalau ada yang bertanya siapa orang yang saya rasa paling senang nak dengar kata2nya .. jawapan saya adalah syeikh nuruddin ... Saya sangat sangat rindukan kelas syeikh nur .. dan saya sangat2 tak sabar nak bertemu dengan ramadhan...


Kelmaren , sewaktu sepupu saya pulang ke singapura , saya titipkan surat untuk mak dan abah ... kalam akhir saya pada mereka " Mak dan abah jangan sedih ok ? kakak kheir je kat sini.. Allah ada untuk jaga kakak .. " " Mak n abah... walaupun mak ngan abah tak ada , tapi ada masyayikh yang ganti tempat mak ngan abah kat sini .. Insya Allah ... "


Pemergianku jangan ditangisi ... Kepulanganku jangan dinanti ... kerana syahid itu yang ku nanti :')

1 comments:

Aaleeyyah Ameen said...

Masya Allah.....ayat-ayatnya begitu menyentap ulu jantungku...
Rabbina yukhaliik....