CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, April 23, 2009

....Episod148.... - and he is my inspiration -



Dulu , setiap kali abg pulang ke rumah , perit telinga ni nak tahan noise pollution yang ada kat rumah . ' Abah ~! tengok lah abg ni , kakak nak tidur susah lah , bising sangat ' . Abah pun dah tak kuasa nak marah ke nak tegur . Rutin harian abang memang macam tu . Bilik aku dah macam studio dah . Teringat cerita kelakar yang mak buat untuk stop abg ' tah .. berenti main boleh tak ? ko ni .. nanti ular naik rumah baru tau ' .. haha , seketika itu jugak , aku terus ketawa , abg pulak hanya mampu tersenyum . Tapi dia tetap teruskan bermain . Haiz.. Bertahun2 kami satu keluarga dihidangkan dengan 'alunan' instrument yang masih dalam latihan . Perit . Telinga saya sebenarnya dah tak tahan .


SABAR je


Setiap kali saya perlu endure bunyi2an di rumah , setiap kali itu juga lah saya harap sangat2 hari dimana abg akan bermain alat muzik tanpa ada cacat celanya tiba tak lama lagi . Sampailah saya nak berangkat ke mesir dua tahun yang lalu , abg masih lagi dalam proses training . Tiba2 saya dengar2 cerita dari kawan2 abg yang di mesir.. ' fatya ... dengar fatah sekarang ada group , dia dah bagus sey main ' ' ouh yeke.. tak tau cerita pulak ' . hee , setiap kali call singapore , saya tak pernah tanya pasal abg dan instrument nya .. deep inside , saya sangat excited nak dengar :) .


' ish ko tau tak aku bingiit sangat kalau abg aku dah start main seruling kee main benda2 lain .. dengan terpeleot sana sini ... sakit telinga ' .. ' ko ni fatya tak kasi sokongan moral lah kat abg ko ' .. heh , saya rasa cukup lah sokongan moral yang keluarga kasi bila kami terpaksa bersabar dengan bunyi2an selewat 1,2 pagi .


FAHAM SANGAT


Rasanya semua orang dah faham dengan cara abg . Begitulah dia . Kalau dah suka dengan sesuatu , tak kira apa pun yang terjadi dia akan terus cuba dan cuba sampai dia berjaya . Teringat kata abg dulu ' orang2 yang ambik shortcut ni semua buang masa je , mana ada benda senang nak dapat , nak seribu daya .. ' . Dulu , aku selalu buat kerja separuh jalan . Semangat 50 sen . Macam tu lah aku . Tapi semenjak abang tunjukkan kesungguhan dia dalam setiap perkara yang dia suka dan dia ingin lakukan , aku rasa terdorong untuk buat benda yang sama. Sedikit demi sedikit , aku terkena tempias semangat abg . Abg tak pernah mengadu penat bermain musik . Abg tak banyak bercakap tentang jerih payah dia dan instrument nya . Dalam diam dia tanam semangat dan work it out .


Saya hanya nak abang tau , saya bangga dengan dia . Kalau orang kata semangat saya kental , semangat abang lagi kental . Kalau orang kata , saya penyabar , abang lagi penyabar . Kalau orang kata , saya kuat , abang lagi kuat .


Video kat atas ni benar2 buat saya rasa terharu . Darbuka / Turki yang saya belikan abang , abang gunakan juga . Kalau saya tak sokong dia , mesti saya tak layan permintaannya untuk belikan dia turki buatan mesir kan ? wlwpun cum ni je video yang saya nampak abg main turki ni , video yang lain semua orang lain yang main , saya tetap rasa terharu ok! i bought that thing for him ok huhu.. Merentas orang ramai dan anjing2 di ataba pada malam hari semata2 untuk darbuka abang~ ... All the best abg! :)

0 comments: