CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, February 20, 2009

....Episod 133..... -Merindukan seorang murabbi (3) Kau hidup dalam hati kami




Bismillahis samii'il 'aliim


" Yang membuat kita semua kuat adalah kerana Hubbur rasul yang hidup dalam hati-hati kita . Orientalis dan zionis mencuba sedaya upaya untuk menghilangkan perasaan itu dalam hati kita supaya ummat Islam kita sekarang ini lemah . Lemah semangat perjuangannya . Apa pun yang terjadi kita perlu hidupkan kembali hati kita dengan apa yang diajarkanNya dan Rasulullah sallahu 'alaihi wasallam mesti hidup dalam hati kita supaya jiwa Ummat Islam kuat semula untuk menentang musuh kita " Begitulah lebih kurang ucapan akhina musa kepada kami sebagai muqaddimah pertemuan kami dengannya ....

" Kita tidak perlu mengajarkan pembetulan pada benda yang salah . Ajarkan mereka ( mad'u ) apa yang benar . Terlalu ramai penda'i kita yang keluar dengan fikrah yang berbagai hatta liberalisasi juga diketuai oleh pendai'2 agama . Entah berapa mereka dibayar untuk harga menjual agama . Kita tidak perlu berdalilkan dakyah2 mereka untuk menegakkan agama kerana ummat akan bingung . Sampaikanlah apa yang benar yang telah disampaikan oleh Allah dan rasulnya " ... pesan ust jabal berkali2 .

" Hari ini ketika kita selesai makan makanan yang lazat dan harta yang melimpah kita ucapkan Alhamdulillah , para salafussoleh mengucapkan alhamdulillah ketika tidak mempunyai harta walau sesuap makanan . Tingginya tawakkal mereka pada Allah .." " Seorang insan itu perlu bersedih kecuali dengan satu perkara , suhbatullah .. lau wajada Allah wajada kullu syai'in .. tapi kalau kita tak mendapatkan Allah semua perkara seolah-olah tertutup untuk kita " .. " al mar'ah yataghanna bil haya'i wal 'afaf wa laa yataghanna 'ala qillati adabiha .. " Wanita bila berbicara dengan suara dan nada yang kuat , falaa tabqaa minhaa syai'an " .... kata syeikh yusof dalam salah satu darsnya .

" Antara wajah dan kaffain , wajah wanita antara fitnah terbesar untuknya . Janganlah hiasi ia dengan zinah . Kerana ia boleh menjadi punca kepada fawahish yang ada di atas bumi ini .. tutuplah wajah kalian ... untuk menjaga muru'ah diri " - Fatawa Al-mar'ah Al-Muslimah .

0 comments: