CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, October 4, 2008

....Episod 115 .... - Salam IdulFitri -



Pengalaman menyambut Idul Fitri jauh dari capaian keluarga membuat aku lebih mensyukuri kehadiran syawal kali ini . Berbeza tempat dan budaya . Berbeza bangsa dan mereka yang disayangi . Kalau disana.. teman2 @ keluarga kedua yang menemani .. tapi di sini.. mak dan abah ada di hadapan mata . Kalau tahun lepas , lagu airmata syawal agak sensitif di dengar , tapi kini lagu suatu hari di hari raya akan mengalirkan airmata dari kelopak mata yang tak pernah kering .

Syukur ... syukur ... dan syukur . Hari ini , aku masih berada di sini ... di sisi keluarga , masih bernafas.. masih tersenyum .. masih mampu ketawa dan bebas bergerak ke sana ke mari .. Syawal kali ini .... adalah syawal yang paling bermakna ... kini aku rasakan , betapa hebatnya keluarga yang aku ada .

Kepada mak dan abah , tiada kata yang dapat gambarkan perasaan kakak . Nak kata terima kasih tak cukup , nak kata minta maaf pun tak cukup . Semoga Allah tempatkan mak dan abah di kalangan mereka yang tinggi darjat di sisinya .. dan semoga kami semua , menjadi anak2 yang soleh untuk kesejahteraan mak dan abah dunia dan akhirat.

Kepada abg n adik , this year will definitely be a memorable hari raya for us . Every one of us dah pilih jalan sendiri .. untuk abg , 3 more years , dahh jadi graduan UIA , all the best k abg . doakan aku ye . untuk adik , thx alot . insya Allah , ko pun akan sambung blaja jugak k ! ..

Kepada kengkawan yang lain , Selamat hari raya idulfitri maaf zahir batin , kalau ada terkasar bahasa tersilap langkah dan cara, harap maafkan ye , halalkan makan minum dan segala2nya .

Kepada mereka yg berada di mesir , Allah sahaja yang tahu betapa rindunya diri ini pada setiap satu dari antum semua , terutama sekali huraidah dan juga ahli beit yg lain , halimatus sa'diah , fatimah , adilah , kak fiza , kak izzah , kak rai . Maafkan kita ya kalau ada salah silap . Malam raya rasanya saat paling syahdu bila teringatkan antunna yang berada di sana . Masih terasa lagi perasaan sewaktu beraya jauh dari keluarga. Korg, doakan ... doakan perjuangan yang kita mulakan di bumi Anbiya akan kita tamatkan juga di situ :') .

Ive been searching for rabbanis hari raya song . And atlast , i got it from imeem .. and it will be in my blog for he whole 30 days of syawal ... :)

Ilahi~ berkatilah kami di bulan mulia ini ..

0 comments: