CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, October 30, 2008

....Episod 118..... - Patah tumbuh Hilang berganti -




Salamullahi'alaykum



Kata orang , yang patah akan tumbuh lagi ,yang hilang akan ada pengganti - 24 dan 28 oktober merupakan hari yang benar2 mengundang airmata untuk terus dan terus mengalir . Tanpa sekatan apa2 . Hari yang tidak dapat kami lupakan . Hari kepulangan 4 senior yang telah banyak berkorban waktu , tenaga , fikrah dan keringat untuk kami , adik - adik yang sudah dianggap satu keluarga. Yang sudah menjadi sebahagian dari hidup masing-masing . Kak cik , kak rai , kak hufai dan Ust md Noor . Terima kasih kerana telah banyak membantu . Terima kasi kerana sudi luangkan masa . Terima kasih kerana sanggup melayan kerenah kami yang pelbagai .

Memang yang patah akan tumbuh lagi , tapi tumbuhnya tak akan sama . Mungkin bengkok , mungkin rendah , mungkin juga lebih tinggi dari yang lama . Yang hilang tentu sekali ada pengganti .. tetapi penggantinya tak akan sama . Dan tak akan pernah sama ... Kepulangan mereka berempat .. adalah satu kehilangan untuk kami semua . Belum puas kami menggarap ilmu dari mereka . Belum puas kami mendengar nasihat - nasihat berguna dari mereka , belum sempat kami membina shakhsiah yang hebat seperti mereka .

Kepulangan mereka satu keperluan . Keperluan untuk ummah . kak cik , kak rai . kak hufai n ust noor , tinggalkanlah semangat2 perjuangan pada kami , tinggalkanlah kekuatan rohani dan jasmani antum pada kami , tinggalkanlah idea-idea tajdid yang mampu mencabar akal kami , tinggalkanlah warisan org-org yang berilmu pada kami . Yang paling aham , Doakan kami .

Allahummah dina wahdi bina waj'alna sababan limanihtada

Yang hilang akan ada pengganti ... Tak perlu sibuk mencari siapa penggantinya ... mungkin aku mungkin engkau mungkin dia ..

Ya Rasulallah ... Izinkan kami menjadi pewarismu

0 comments: