CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, June 3, 2008

....Episod 91.... - Di situ ada ketenangan -

بسم الله الودود الرحيم
اللهم صلى على سيدنا و حبيبينا محمد صلى الله عليه و سلم

Setiap kali saya melangkahkan kaki ke masjid ( selepas berjaya melawan nafsu malas yang menggila ) akan terasa hembusan angin ketenangan yang menyusup masuk ke setiap liang roma tubuh ini . Selama ini , saya mencari dan mencari tempat terbaik untuk saya belajar ... di rumah memang mustahil ... di markaz? saya terlalu letih untuk berulang alik dari raba'ah ke sabi' kehulu kehilir membawa kamus dan beg yang berat ... rumah kawan2? saya masih lagi tak lepas dari hiburan dan segala lagha yang ada... Saya tak pernah terfikir bahawa masjid yang sentiasa kedengaran panggilan kemenangan dari padanya adalah tempat yang paling sesuai ..

Segalanya bermula bila saya dilanda emotional breakdown yang kritikal untuk imtihan nusus , kata-kata seorang kakak yang paling saya sayang merubah semua . " adik , u have to force yourself , adik keluar sekarang dari rumah and go to the mosque! " . Entah kenapa , saya terus keluar dari rumah dan pergi ke masjid . Perjalanan ke sana tak sampai 5 minit pun .

Selalunya , kalau saya tak dapat cover topic2 tertentu , saya akan menggelabah dan susah nak relax ( semenjak berkawan dengan mereka yg tak reti nak relax, inilah jadinya ) . Setiap kali saya panic , saya tak dapat berikan yang terbaik untuk imtihan . Setiap kali saya panic , saya akan dilanda emotional breakdown dan setiap kali saya panic , semangat saya akan hilang dalam sekelip mata .. Mesti kawan2 rapat faham keadaan saya ni .. rileks dan saya memang tak boleh nak dipisahkan... andai kami dipisahkan... huru hara laa hidup saya jadinya..

Akhirnya , selepas berhari-hari duduk belajar di masjid , dari maghrib ke isya' .. Saya rasa menyesal sebab tak sedar benda ni dari dulu lagi ... Kat tempat tu lah saya rasa seolah-olah ada keberkatan dalam setiap topic yang saya cover .. saya berjaya untuk rileks dan fokus . Yang saya kejarkan adalah kefahaman yang mantap , bukan sekadar hafal membuta , mendapat natijah yang baik tapi hasilnya... kosong .

Di situ memang tersirat ketenangan untuk mereka yang benar-benar menginginkannya kan srikandi? :) , thx kak ... Allah berikan kita penyelesaian through org2 macam kakak dan senior lughah tu kan . :)

Srikandi Rasulullah s.a.w sentiasa bersangka baik pada pemiliknya ... b'syukur atas didikannya , uswah habib s.a.w sentiasa mekar dijiwanya , halangan2 menuju jalan Allah ditepisnya , digagahinya semua mehnah, tidak menuruti hawa nafsunya .. itulah dia srikandi sejati ! Srikandi harapan kekasih Ilahi, impian setiap mujahid hakiki ! <<---- Thanx for the words kak ... thx alot .. :') ( mcm terindu singapore plak ..heee )

يا رسول الله خذ بأيدينا

0 comments: