CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, April 19, 2008

....Episod 82.... - Berakhirnya satu penantian -

Bismillahil waduudul ghafuur
Allahumma Solli 'ala Sayyidina muhammad


Majlis Penutup yang diadakan oleh Lajnah Ta'lim dua hari yang lepas benar-benar melegakan . Hanya senyuman yang dapat ku berikan sebagai balasan . Satu penantian yang telah lama aku nantikan kehadirannya , kerana hari itu , ia bukan sahaja menutup semua aktiviti - aktiviti unit dan lajnah , tetapi ia juga telah menutup pelbagai cerita dan masaalah yang berlaku kepada orang-orang yang berada di sekelilingku .

Malam itu , sepanjang program berlangsung , tiba-tiba aku rasa hiba . Jumlah mereka yang hadir membuat aku terasa kuat untuk teruskan perjuangan di bumi Mesir ini. Merekalah kakak2ku merekalah abg2ku , merekalah sahabat2ku , merekalah..... keluargaku . Beban mereka beban aku juga, penat mereka penat aku juga , malah aku rasa mereka lebih penat , Kerisauan mereka terhadap cabaran hidup akan datang adalah kerisauanku juga . Kita berkongsi hampir segalanya :) .

Tangisan yang selama ini aku tahan untuk mereka yang berada di tahun akhir , ku relakan ia mengalir sepuas yang mungkin pada slot perpisahan untuk pelajar2 tahun 4 . Puas . Hanya itu yang mampu ku ungkapkan . Puas dengan kata2 semangat yang diberikan oleh mereka . ' Adik kena kuat! akak tau adik kuat! adik ganti tempat kita ye dik~! ... ' :') , entahlah .... aku sendiri tak yakin dengan kekuatan semangat yang aku ada... aku sendiri ragu dengan kebolehanku ... ' Husnuz zon dengan Allah , selagi belum jejak dewan imtihan , jangan pernah mengalah ' ...

Kelu lidahku bila berpelukan dengan Roomate yang selama ini banyak membantu aku , yang memainkan peranan besar dalam hidupku . Hanya sedu sedan yang mengiyakan kata2nya ... hanya suara tangisan yang menjawab soalan2nya . Kerinduanku pada roommate ku membuatkan pelukan kami susah kuleraikan . :'( Terlalu banyak kenangan manis yang dilalui bersama , lebih2 lagi bila bersama dengan ahli beit :) .

Selesai majlis , rakan2 yang lain memanggil aku ke bilik , ada hal yang ingin dibincangkan bersama kata mereka , Pandangan pertama ku lemparkan pada dua sahabatku yang sedang berpelukan, mengalirkan air jernih dari mata mereka yang menjernihkan kembali ukhuwah mereka . Ya Rab! Hanya Allah yang tahu betapa leganya hati kami semua . Satu penantian yang membuatkan kami terasa lumpuh sepanjang ukhuwah ini terjalin . Lumpuh kerana kami sentiasa kekurangan bila berkumpul bersama . Ilahi~ Peliharalah Ukhuwwah ini . Ukhuwwah yang terjalin kerana cinta mu .


Kepada semua Azhariy , All the best untuk imtihan akan datang ni . Ad-dua' bid dua' ye ;)

Ya Rasulallah .... Khuz Biaidiina

0 comments: