CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, February 29, 2008

.... Pasrah Segalanya ....



Pernah hati ini terguris
dengan fitnah dan tohmahan menghiris
sehingga terasa diri ini hina
kerna tiada siapa yang sudi membela


ku tabahkan hatiku harungi hidup
biarpun tiada siapa yang menemani
keseoranganlah aku di laluan sepi
ditinggalkan mereka yang ku percayai


Namun ku tahu ada hikmahnya
setiap segala yang menimpa diri
ku serahkan segala padamu tuhan
yang berkuasa juga mencipta


kerana engkau maha mengetahui
segala apa yang terbuku di hati


Ya Allah tidak ku terdaya lagi
menahan dugaan yang mencabar ini
terasa bagai noktah telah ku temui
mengakhiri segala yang telah kumulai


Ya Allah engkau lindungilah aku..
bekalkanlah daku dengan limpahan iman
agar tabahku menghadapi dugaan
agar tidak ku berhenti di pertengahan


Kini di sini aku berdiri
bersama harapan yang tulus suci
agar terbitlah kembali mentari pagi
setelah malamku berkalut benci


Thursday, February 28, 2008

....Episod 73.... - Pesan Mak n Abah -

Salamullahi'alaykum ..

Sekarang ni tepat jam 1.15 pagi waktu mesir. Mata ni masih belum nak terlelap.. entahlah kenapa.. padahal .. waktu tidur saya selalunya jam 9-10 . Sambil2 tak boleh nak tidur ni , lepas baca kalamullah tadi , tgk2 lah sikit cerita senario kat tv3 , walaupun pada hakikatnya saya tak suka tengok tv, kadang-kadang terasa perlu pulak untuk release kan ketensionan yang ada.

Termasuk hari ni , genap 3 minggu saya tak contact mak . Rasa rindu sangat kat mak ngan Abah . entah apa yang terjadi kat singapura ye. Semenjak dua menjak ni.. rasanya terlalu banyak yang mereka rahsiakan.. apa yang terjadi sebenarnya kat sana? entahlah.. saya pun tak tau . Saya faham .. mungkin mak taknak saya risau .. tapi.. kan saya berhak untuk tau.. kalau susah.. biarlah saya kongsi bersama . Alhamdulillah.. sejauh ni , saya belum pernah nangis bila bebual dengan mak dan abah di telefon . Setiap kali dengar suara mereka.. saya rasa hiba sangat.. kadang-kadang tu bergetar suara ni .. tapi saje je saya ceriakan suara.. saya selalu cakap dengan mak.. jangan risau.. kat sini semua ada mak.. semua cukup insya Allah .. dalam hati saya sambung kata2 tu.. ' cuma keluarga jek yang tak ada .. senyuman dan tawa saya tak lengkap tanpa senyuman mak...dan hilai tawa abah... tanpa meriah suara adik dan lawak2 abg :') .

Tiba-tiba tergerak hati ni nak tatap sungguh2 surat dari mak dan abah " Anakku ! walaupun berat untuk mak dan abah lepaskan kakak, tapi mak tetap kuatkan semangat . Mak harap semangat kakak pun begitu juga . Mak harap semangat kakak untuk mencari ilmu sentiasa membara ....... .... Kesiankan abah dan mak ye kak ... ikut contoh orang2 yang berjaya... mak akan sentiasa doakan "- Saya hampir terlupa mukaddimah pesanan mak , saya perlu kuatkan semangat , demi menebus pengorbanan mak dan abah.. yang pada mulanya tak benarkan saya langkahkan kaki ke bumi mesir ni .. tapi akhirnya.. mereka ketepikan kerisauan dan segala masaalah yang mendatang... dan sanggup relakan pemergian ini...

Betul2 kat sebelah surat mak n abah .. tertampal kemas pesanan dari kak long ".... Ingat Adikku , pengorbanan ayahmu bekerja saban hari.. pengorbanan bondamu memberi kau peluang ini.. Pengorbanan kami melepaskan dirimu ... Ya Rabb Jagalah adikku di rantauan ,kukuhkanlah imannya,bantulah dia.. Jikalau kau sedih ngadu padanya kerana sedihmu akan sampai kepadaku Jikalau kau gembira kau sujud padanya .. Kerana aku bisa merasakan nikmatnya :') .. "


' Aku masih di sini terus mendaki puncak tertinggi hidupku..
dan aku.. masih menanti .. saat yang manis akan berulang kembali :) '

Monday, February 25, 2008

....Episod 72....- Biarkan Ia tersimpan selamanya -

Salam'alaik...


Sesungguhnya... Aku susah nak marah... aku susah nak bingit... aku susah nak complaint... Selalunya... Aku terima jek... aku telan jek.. aku sabar jek... dan harap2 aku akan terus bersabar... dan terus terima.. terus kuatkan hati untuk teruskan semua ni... to serikandi : apa yang terjadi... its more than what you think... semua yang berlaku buat aku rasa ... cukup cukup lah tu.. jangan teruskan lagi... aku dah penat.. its not only about work... its more than that..

It is so unlike me to post something so direct and so personal macam ni .. but i cannot help it! ... how i wish things will be like how it was when i first came here... sekarang ni.. aku perlukan sesangat kak shefa dan kak farhanah .. kak amal dan kak haseenah ... aku rasa macam nak pekik kuat2 ... panggil diorang balik sini.. aku nak cerita semuanya kat diorang... Tapi... hakikatnya.. diorang dah tak ada lagi.. dan aku perlu selesaikannya sendiri... aku perlu belajar untuk fikir sendiri... atau

biarkan ia tersimpan selamanya dalam hati..

Friday, February 22, 2008

.... Episod 71 .... - Jangan sibuk boleh tak ? -

Salam'alaik...

Malam ni saya terasa nak bebual macam biasa ... tanpa madah dan kata-kata indah .. hmm , saya baru balik dari markaz , ada pelancaran beberapa program untuk unit kerohanian . Sepanjang 3 minggu yang lepas.. saya sibuk sangat.. sibuk shooting ... sibuk buat itu.. sibuk buat ini.. sibuk buat macam-macam lah.. sebab tu hampir 3 minggu saya tak update blog sendiri .. ( sebab ada blog baru yang perlu di beri perhatian lebih ) ^_^".!


Kuliah pun dah mula.. rasa happy sangat. excited.. tak sabar nak blaja.. tak sabar nak pi skola... tak sabar nak uat studygroup.. tak sabar nak uat notes.. :D tapi tulah... sibuk sangat dengan aktiviti.. rasa rimas.. orang kata nak seribu daya taknak seribu dalih .. sebenarnya saya memang taknak buat apa2.. saya nak blaja jek.. tapi saya dah pun pilih untuk terima tugas tu.. bila saya dah terima maknanya saya redhalah kan.. bila dah redha tu kena lah buat seikhlas yang mungkin. Saya akan cuba buat yang termampu.. yang lain tu saya mintak maaflah pada ahli yang lain... kalau saya tak buat sesuatu kerja tu atau program..maknanya saya tak suka program tu.. kalau saya tak suka mati2 saya tak akan buat.

Saya letih! itu jek benda yang boleh saya cakap sekarang ni. Saya rasa muscle2 dalam badan saya ni macam ditarik2 macam gula tarik . pinggang ni pun rasa macam nak patah jek.. kaki ni dah rasa macam tak kuat nak berjalan.. ( mintak maaf laa over skit describe kepenatan ni ) tapi tu laa , hakikatnya saya letih sesangat . saya rindu team afy n impian yang pernah saya join dulu. Dulu , walaupun kerja saya banyak.. saya kena keluar selalu ..saya tetap pegi.. kalau sibuk saya lapangkan.. kalau sakit saya sihatkan.. tapi sekarang.. macam selalu sgt rasa sakit.. lemah.. haiz.. saya tak semangat langsung..

Jangan tanya saya kenapa.. sebab saya tak tau nak cakap apa.. saya rasa macam saya dah ' betray' niat utama saya datang negeri ni.. saya nak blaja... saya nak blaja sahaja! saya tak minat dengan apa yang saya buat sekarang ni. tapi saya dah pilih jalan ni.. jadi saya kena teruskan.. saya perlu habiskan apa yang saya dah mulakan ..

Saya selalu sangat sibuk... satu jek permintaan saya untuk diri saya sendiri... TOLONG JANGAN SIBUK BOLEH TAK?! -_-" saya letih laa