CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 29, 2007

....Episod 62....- Segenap rinduku pada Hamlatul Quran -

Generasi pelapis hamilul qur'an :)


بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله و أصحابه أجمعين



Rasanya.. dah hampir 4 bulan ana tinggalkan pusat tahfiz.. Ya rab! rindunya.. Rindu nak jumpa ust huda.. rindu nk jumpa ust firdaus.. rindu nak jumpa ust amirullah.. rindu nak jumpa ust azmi!! Rindu dengan semua benda yang ada sangkut paut dengan pusat tahfiz mks n mokm.


Masih terbayang lagi dalam fikiran ana .. zaman2 ana pi tahfiz everytime balik skola dengan kawan2.. Masya Allah.. kadang2 ana tertanya sendiri.. kenapa perpisahan ni mesti terjadi.. boleh tk kalau ana taknak berpisah dengan mereka semua... Teringat lagi kenangan naik bus setiap hari dari sekolah ke pusat tahfiz dengan 3 bestfren seperjuangan ana, hida,mardhiyah n atiqah.. masih segar lagi setiap perbualan kita dalam bus.. cerita2 tentang hafalan , masing2 ada hadf nak khatamkan hafalan bila.. :) cerita2 tentang masa depan.. dan perjuangan thalabul'ilm..


Macam2 benda ana dapat di Mks , teman2 seperjuangan yang Masya Allah...guru2 tasmi' yang Masya Allah , tak pernah letih beri kami semangat untuk terus dan terus berjuang khatamkan hafalan... hatta sampai ana nak ke mesir pun , kata2 mereka lah yang paling menyentuh hati ana.. :'(


Pesan ust azmi " Yang penting , sebelum nak pegi nanti bilang ustaz ... jangan lupa mintak doa guru2 semua tau " Pesan ust huda " Jangan risau , insya Allah anti boleh.. lughah tu miftahul 'ilm , yang penting jgn lupa i'adah hafalan " Pesan Ust Firdaus " Kalau takut amek lughah sorg2 , ingat , dulu ust pun amek sorg , tapi boleh .. anti pun boleh..." Pesan ust firdaus lagi .. "Jangan sekali-kali patah hati atau hilang semangat untuk belajar lughah . Ingat sentiasa , belajar lughah untuk nikmati keindahan dan mukjizat bahasa Al-Quran. Bukan untuk kerja, apa saja maddah , belajar sungguh2 dengan ikhlas.Insya Allah akan diberi taufiq . Semua ilmu ada manfaatnya. Al-Qur'an teruskan hafalan . Jangan setengah jalan . Ust lihat anti ada potensi dan kekuatan dalaman.Bit taufiq wannajah wattafawwuq. Balik cuti jenguk kita kat mks ye "- Insya Allah ust.. ana takkan lupa :')


Aku tak pernah terbayang akan dipertemukan dengan orang-orang yang dekat dengan Al-Quran.. yang bersahabat dengan Al-Quran , dan yang bercinta dengan Al-Quran seperti mereka..


Aku mulakan tasmi' hafalan dengan ust huda .. Dan akhiri dengan ust Amirullah... Pesan ust Amir " Insya Allah, ust redhakan segala ilmu yang dicurahkan , Ust doakan fathiah selamat pergi dan kembali , semoga mendapat ilmu yang bermanfaat di sana dan juga menyempurnakan hafalan Al-Quran , semoga menjadi hamba Allah yang solehah dan diredhai Allah ."


Ya rab! Rahmatilah mereka.. insan2 yang pernah mengajarku walau satu kalimah..dan insan2 yang telah mengikat diriku dan kitabmu dengan tali hubb ! Bilakah kerinduan ini akan berakhir... Bilakah kt akan bertemu kembali..~ :'(

Ukhuwwah itu dihati ..
Andai bersendirian pasti ia menemani..
Setiap yang manis mampu dikenangi,
walau tiada dimata kini,ia hadir bila diingati ,
kerana selamanya ia kekal di dasar hati ...




0 comments: