CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 27, 2007

....Episod 24....- Kerana Cinta Aku Berkorban -



Bismillahirrahmaanirrahiim

Allahumma Solli 'Ala Sayyidina Muhammad..

Tika dan saat ini, terlalu banyak yang perlu aku fikirkan . Terutama sekali tentang perjalanan yang akan aku lalui untuk menuntut ilmu . Jami'atul Azhar dan kuliyah lughah merupakan pilihan utama tapi apakah ia yang terbaik untuk aku?? Mudah2 an jawapannya ya .

Persoalan penting yang perlu aku hadapi adalah...... Sanggupkah aku meniti laluan ini?? berjalan di atas lantai ujian yang berduri , ditemani semangat juang seorang diri, menuruni tangga2 berliku , mendaki gunung azam , menyelam di lautan keringat ... demi meraih sebuah mutiara , yang nilainya tiada tara... bernama ilmu... Sanggupkah aku berkorban tenaga , berkorban cinta yang telah ada , meninggalkan orang2 yang tercinta , melihat mereka menitiskan airmata , mendengar kata2 harapan dan doa mereka , Sanggupkah aku berkorban cinta demi cinta?? Sanggupkah aku gagahkan diri ... berpijak di atas bumi dengan kaki sendiri ....... tanpa ada tangan2 yang memimpin, tanpa ada suara2 yang memberi arahan , tanpa ada teguran2 yang menginsafkan dari mereka yang ku cinta..........

Demi cinta, akan ku korbankan cinta .... Perjuanganku mencari cinta akan disulami dengan onak dan duri , akan dihiasi dengan keringat yg tak akan pernah kering , akan diiringi dengan tangisan seorang mujahidah ... yang mengharapkan rahmah dari Sang Khalik untuk mudahkan segala perancangan dan perjuangan .... Demi cinta suci ini ... Aku Rela berkorban nyawa dan cinta .....!

Ya Rasulallah Khuz Biaiidinaa ( Sambutlah kedatanganku wahai Bumi Kinanah )

0 comments: