CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 23, 2007

..........Sambungan........


Keadaan pada waktu itu agak "hectic" .. kerana kelihatan semua orang agak kelam kabut.. kelam kabut nak amik gambar, kelam kabut nak solat, kelam kabut nak salam hakim .. haiz , hari tu, tak dapat dinafikan .. dah macam star si hakim ni ... lepas Solat maghrib , dalam lebih kurang pukul 8 hakim dikehendaki untuk check in kat tempat tu.. ( tak tau nama die ape,maklumlah tk pernah naik kapalterbang) hee .


Aku pun start nangis bila almost semua sedara2 ku nangis.. yang paling aku takleh tahan bila tgk kak nor n dada peluk n cium Hakim... teringat plak kata-kata dada b4 that " eh korang jgn merepek lah nak nangis2" hehe.. lain di mulut lain di hati.. hari tu.. sebelum hakim masuk tempat tu.. dada ku lihat seperti watak buttercup dalam powerpuff girl :D , tetapi lepas hakim masuk segalanya berubah ... tangisan kak ica bak mengundang histeria padaku.. tangisannya juga membuat kan aku tk boleh berhenti menangis.. melihatkan keadaan kak ica yg mcm tu.. keluarga yang lain pun cuba memujuk... antara kata2 yang diberikan " takpe.. jangan nangis lah, adik nak pegi belajar tu.. doakan die... jgn mcm ni.. nanti adik tgk,die nangis .." ..


Akhirnya... Hakim pun pergi meninggalkan kita semua.. ke Kuwait arah tujunya .. bila akan kembali? hmm... mungkin tak lama lagi.. bila cuti la kan of course... 'ala kulli hal... dalam keluargaku, mungkin dia yang pertama bermusafir sendirian,tanpa keluarga di sisi, dengan memegang bendera thalibul'ilm di negeri yang terlalu asing .. asing pada dirinya ... dalam umur yang masih terlalu muda.. semangatnya wajar dicontohi ... AKAN TETAPI ... dia bukanlah yang terakhir... akan ada selepasnya diantara kami yang akan menebarkan sayap ke negeri yang asing juga.. Ya rab peliharalah dia.. Allahumma Ameen..

0 comments: